به موزه علوم طبیعی خوش آمدید

دیدنی ها - راه سلامت-زندگی بهتر

به موزه علوم طبیعی خوش آمدید

دیدنی ها - راه سلامت-زندگی بهتر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۳۰ تیر ۹۸، ۱۷:۴۳ - نسیم
    عالی
  • ۳۰ تیر ۹۸، ۱۷:۴۳ - سارا
    عالی

۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

تا حالا کنجکاو شده اید که چرا شیر، سلطان جنگل است؟


در حالی که نه بدن ورزیده گوریل، نه قدرت بازو خرس، نه سرعت پلنگ، نه خیز آهو، نه درندگی گرگ، نه حیله گری روباه و نه خصلت کفتار را دارد ولی او را سلطان جنگل مینامند!! شیر به دلیل خصائص رفتاریش سلطان جنگل است، چون تا گرسنه نباشد شکار نمیکند( درنده خو نیست)، در وقت گرسنگی شکار را به اندازه نیازش انتخاب میکند ( طماع نیست)، در بین حیوانات قوی ترین را انتخاب میکند(ضعیف کش نیست)، از میان حیوانات ماده های باردار را شکار نمیکند، ( رحم و شفقت دارد)، بعد از شکار اول اجازه میدهد خانواده تغذیه کنند ( از خود گذشتگی دارد)، هیچ گاه باقیمانده غذا را دفن یا از دسترس دیگر حیوانات دور نمیکند( بلند نظر و سفره گذار است)و در وقت مریضی یا کهولت گله را رها میکند تا مزاحم آنها نباشد.



توی زندگی سعی کنید شیر باشید تا سلطان شوید.


🔻 #عجایب_جهان  🔻


cнαɴɴεℓ♡➣ @Ajaieb_Jahan↝‼️

https://eitaa.com/Ajaieb_jahan/15331

محرمانه 

🔵 احیای گاو اصیل ایرانی از نژاد منقرض شده سرابی در کشور


🇮🇷 ✌️رونمایی استاد علی اکبر رائفی پور از شاهکار اعجاب آور مسئولِ نمایندگیِ موسسهِ مصافِ در اراک با احیای گاو اصیل و بومی از نژاد سرابی در ایران!


☑️ سرابی، یکی از مقاوم ‌ترین نژادهای گاو به بیماری ‌ها و شرایط سخت اقلیمی در ایران است که یک ‌چهارم گاوهای غیربومی در ایران مصرف علوفه داشته و نصف آنها شیر تولید میکند.


🔜 بزودی گاوهای هولشتاین و سمینتال غیربومی جای خود را به این دام ‌های زیبا و اصیل ایرانی خواهند داد تا ان شاء الله روند پایان وابستگی جدی اقتصادِ کشور به واردات خوراک دام آغاز شود.

https://eitaa.com/secret_file/17650