به موزه علوم طبیعی خوش آمدید

دیدنی ها - راه سلامت-زندگی بهتر

به موزه علوم طبیعی خوش آمدید

دیدنی ها - راه سلامت-زندگی بهتر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۳۰ تیر ۹۸، ۱۷:۴۳ - نسیم
    عالی
  • ۳۰ تیر ۹۸، ۱۷:۴۳ - سارا
    عالی

کشاورزان بهابادی وقتی پنبه یا همان کولک محلی را می کارند 

مقداری هم تخم هندوانه بر روی آن زمین می پاشند 

در ماه مرداد هندوانه ها قابل چیدن می شود

و پنبه در شهریور یا مهر برداشت می شود

 

 

https://www.namasha.com/v/c2DeXUVB

♨️ یک سوال مهم!

❓آیا شما "پیش دیابتی" هستید؟
  اغلب مردم نمی دانند.

✍️ "پیش دیابتی" به این معنی است که میزان قند خون شما بالاتر از حد طبیعی است. هنگامی که سطح قند خون شما در یک بازه ی زمانی مشخص در حد خاصی بیش از میزان نرمال برسد، مبتلا به دیابت هستید. دیابت بیماری ای است که بدن شما هورمون انسولین را به درستی تولید و یا از آن استفاده نمی کند.
حالت پیش دیابتی باعث وجود گلوکز بیش از حد در خون می شود.

اغلب مردم از پیش دیابتی بودن خود بی خبر هستند! ۲۵۰ میلیون نفر در جهان با اختلال قند خون ناشتا زندگی می کنند.
حدود ۵۰ درصد از جمعیت دیابتی ها در جهان از بیماری خود بی اطلاع هستند.

🔰اگر احتمال می دهید که پیش دیابتی باشید یا از وضعیت قند بالای خون خود مطلع هستید با ما همراه باشید.

🔬نتیجه ی یک مطالعه ی تحقیقاتی روی گروهی از مردان چاق مبتلا به وضعیت پیش‌دیابتی در دانشگاه آلاباما نشان داد که محدود کردن زمان تغذیه به یک بازه ی زمانی ۸ یا ۱۲ ساعته مانند ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر و یا ۷ صبح تا ۷ بعد از ظهر موجب شد تا هردو گروه مورد مطالعه از مردان پیش دیابتی وزن خود را حفظ کنند(نه افزایش وزن داشتند و نه کاهش وزن)، اما بعد از گذشت ۵ هفته از این نوع رژیم روزه داری متناوب، گروهی از مردان پیش دیابتی که در یک بازه ی زمانی ۸ ساعته از غذا استفاده کردند سطح انسولین پایین تری داشتند و به طرز معناداری مقاومت به انسولین در این گروه از مردان پیش‌دیابتی بهبود یافت.

🔹یک مزیت دیگر این که این گروه که تنها در مدت ۸ ساعت تغذیه داشتند و باقی روز را در رژیم روزه داری سپری می کردند، پس از پنج هفته به میزان قابل توجهی اشتهای کمتری داشتند.

🩺 همچنین این رژیم روزه داری و تغذیه در زمان محدود منجر به کاهش فشار خون سیتولی و دیاستولی در این گروه از مردان شده است.

💡این یافته و یافته های دیگر نشان می دهند احتمالا الگوی روزه داری رمضان که منجر به روزه داری متناوب ۴ هفته ای و مصرف غذا در یک زمان محدود بین افطار تا وعده ی سحر می شود، می تواند رویکرد قابل توجهی در مقابله با وضعیت پیش‌دیابتی باشد.

📚منبع:

🌐 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1550413118302535

#سلام_بر_رمضان 

✅ واحد سلامت مصاف
@masaf_salam