به موزه علوم طبیعی خوش آمدید

دیدنی ها - راه سلامت-زندگی بهتر

به موزه علوم طبیعی خوش آمدید

دیدنی ها - راه سلامت-زندگی بهتر

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۳۰ تیر ۹۸، ۱۷:۴۳ - نسیم
    عالی
  • ۳۰ تیر ۹۸، ۱۷:۴۳ - سارا
    عالی

تبلیغ مصرف نمک دریا در فضای مجازی نادرست و منطبق بر اطلاعات غلط است

گروه سلامت الف،   3980525093

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تبلیغ مصرف نمک دریا و استفاده از عبارت‌های به‌ظاهر بهداشتی در فضای مجازی بسیار نادرست و منطبق بر اطلاعات غلط است.

رسول انتظارمهدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی افراد با انتساب خود به حوزه طب سنتی در فضای مجازی، مصرف نمک یددار تصفیه شده را منع و مردم را به استفاده از نمک‌های تصفیه نشده فاقد ید استحصال شده حاشیه دریا تشویق می‌کنند.

وی اضافه کرد: این گروه بدون توجه به بدیهیات علوم پزشکی و تغذیه، نمک تصفیه شده یددار را نمک مصنوعی و غیر بهداشتی و نمک فاقد ید کافی و آلوده به انواع آلاینده های محیطی و حتی فلزات سنگین را نمک طبیعی می نامند و با تبلیغات گسترده موجبات سردرگمی جامعه و تشویش اذهان عمومی نسبت به نهادهای بهداشتی کشور شده اند.

وی بیان کرد: طبیعی خواندن نمک دریا و غیر طبیعی یا مصنوعی دانستن نمک‌هایی که از منابعی دیگر مانند معادن سنگ نمک به دست می‌آیند و تحت فرآیندهای سودمندی همچون تصفیه یا غنی‌سازی قرار می گیرند، فاقد هرگونه منطق علمی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه نمک طبیعی حاوی عناصر مفیدی مثل منیزیم و پتاسیم و عاملی بازدارنده بوده و استفاده نکردن از این نمک، موجب اختلال شدید روانی، بیماری‌های عفونی، فشار خون، گرفتگی عروق، ناراحتی‌های کبدی، پوستی و سرطان می شود، اظهار کرد: بهترین منبع غذایی تامین منیزیم، پتاسیم و سایر املاح معدنی، سبزی‌ها و میوه‌ها، غلات و حبوبات است که مقدار مورد نیاز روزانه آنها هرگز با مصرف مقدار توصیه شده نمک /کمتر از ۵ گرم در روز/ تامین نخواهد شد.

انتظارمهدی گفت: نمک طبیعی حاوی انواع ناخالصی ها از جمله شن، ماسه، گچ، آهک، آلودگی های میکروبی و حتی فلزات سنگین با ظرفیت بالای سرطانزایی است که توسط آزمایشگاه کنترل غذا و داروی کشور نیز تایید شده است.

با پیدایش فضای مجازی، بسیاری از اطلاعات نادرست به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت به میزان بسیار زیاد تبلیغ شده که بخش قابل توجهی از آنها، مبنای علمی ندارد.

https://www.alef.ir/news/3980525093.html

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی